Dag 6, 1 april, 4100 mt Yak Kharka - Reisverslag uit Nepal, Nepal van RonaldUsha - WaarBenJij.nu Dag 6, 1 april, 4100 mt Yak Kharka - Reisverslag uit Nepal, Nepal van RonaldUsha - WaarBenJij.nu

Dag 6, 1 april, 4100 mt Yak Kharka

Door: Usha en Ronald

Blijf op de hoogte en volg RonaldUsha

06 April 2013 | Nepal, Nepal

's Nachts loopt de temperatuur terug naar onder het vriespunt. We hebben geen thermometer bij ons, maar we vermoeden dat het dan zo'n - graden is. Helaas hebben we geen verwarming in onze slaapkamer. Gisteren hadden we nog een brandende stoof in de eetkamer, maar in dit theehuis is hij niet aan. In de slaapkamer wordt het 's nacht even koud als buiten. Erg koubd dus. Onze goede slaapzakken voldoen, maar ' s morgens opstaan is geen feestje. En daar komt bij dat we vandaag en morgen niet kunnen douchen. Gelukkig heeft onze gids op deze dagen een kamer met toilet weten te regelen. Dat is wel zo prettig wanneer je 's nachts naar het toilet moet (Usha 2x).

Vandaag was een "korte" dag, we hoefden maar vier uur te lopen. Na de lunch hebben we nog een uitstapje gemaakt naar 4.300 meter om aan de hoogte te wennen.

Eindelijk hebben we de echte yaks gezien. Ronald verheugt zich al op een lekkere steak of curry van dit dier. Het plan is om dit na de pas te doen.

• 06 April 2013 - 17:21

Rob:

Hoi Usha & Ronald, Geweldig die contrasten van dag en nacht. Op de dag heerlijk wandel weer en in de nacht klappertandjes koud. Hier klagen we over een stevige oostenwind die de dag temperatuur maar niet verder wil doen oplopen dan mager 6je en bij jullie zie ik foto's van zon en korte mouwen. :-)
    Maar eerlijk is eerlijk het zal absoluut een geweldige reis beleving zijn die jullie daar ervaren waar menig ander jaloers op is. Geniet nog maar even van de omgeving, want hier in het kikkerlandje is het gewoon nog koud.
    Zo en nu snel naar het volgende reisverslag. Latrrrr

• 06 April 2013 - 23:23

Armand Hessels:

Als het zo koud is, zweet je niet, en als je niet zweet hoef je niet te douchen. En zo kwamen nog niet eens zo lang geleden hordes Nederlanders de winter door om aan het begin van de lente de waterslang fff lekker over het lichaam te jagen. Dat was de goede oude tijd en die maken jullie nu als toegift mee! Jullie maken me bijna jaloers alhoewel ik me gezegend voel met onze gemiddeld 30 graden die ons er toe dwingt dagelijks 2-3x onder de douche te staan...
    En...blijkbaar doet de oude melkfles voor het nachtelijk plasje ook weer dienst! Dit is een onvervalste 'back to long time ago!'
    Geniet er van en vertel het na!
    Hartelijke groet,
    Armand