Dag 7, 2 april, Thorung Phedi 4540 - Reisverslag uit Nepal, Nepal van RonaldUsha - WaarBenJij.nu Dag 7, 2 april, Thorung Phedi 4540 - Reisverslag uit Nepal, Nepal van RonaldUsha - WaarBenJij.nu

Dag 7, 2 april, Thorung Phedi 4540

Door: Usha en Ronald

Blijf op de hoogte en volg RonaldUsha

06 April 2013 | Nepal, Nepal

Afgelopen nacht was extreem koud: met thermokleding in een lakenzak, in een slaapzak, dubbel gevouwen deken er overheen en nog lig ik te rillen (Usha). Gelukkig hadden we wel 'n toilet op de kamer, maar bij -5 blijft het een onaangename bezigheid.

Vandaag hebben we een korte dag van 4 uur van 4110 naar 4540. Wederom een prachtige wandeldag met een spannend stukje. Ergens aan 't eind moeten we namelijk een stuk over met kans op een aardverschuiving: van bovenaf loop je kans op 'n rotsblok op je hoofd en de stenen onder je voeten kunnen zomaar wegglijden. Geen heel fijn idee met een behoorlijke afgrond naast je. Vorig jaar is er nog een toerist omgekomen.

's Middags maken we weer een verkenningstocht naar boven.

Helaas zitten we deze avond op een vréselijke plek. Het is ijskoud, het sneeuwt, het tocht, er is geen douche en de toiletten ('n paar tochtige hokken) zijn buiten in de kou. Dat betekent vannacht dus weer in 'n fles plassen (van m'n plastuit maak ik goed gebruik).

Op deze hoogte voelt alles als 'n enorme krachtmeting en zelfs n simpel potje poepen is adembenemend, en niet omdat er zoiets moois in de hurktoilet ligt...

Morgen is de grote dag van de pasovergang. Dat betekent vroeg naar bed, want we vertrekken al om 4:30.

• 06 April 2013 - 16:00

Aimee:

Het klinkt nog steeds erg spannend, Usha & Ronald!! Jullie vertellen het ook zo mooi, dat het wel op een National Geographic documentaire lijkt,...maar dan geschreven. Kijk naar voren, kijk niet om. Jullie weten het waarom. Vergeet lastige hobbels en koester de mooie momenten. Morgen hebben jullie weer een mijlpaal bereikt. TOP!!!

• 06 April 2013 - 16:12

Miranda:

Hai bikkels,

Hoor t al , echt een avontuur voor mij! Ben blij dat dit miet op mij lijstje staat!
    Heb respect voor jullie. Vraag me af of jullie dit vooraf ook geweten hebben!

• 06 April 2013 - 17:10

Eric:

Het klinkt als afzien en tegelijkertijd een prachtige reis om mee te maken. Geniet dus vooral van het unieke, de kou ben je volgende week weer vergeten. Heel veel succes nog verder
    Groetjes Eric

• 06 April 2013 - 17:54

Rob:

Hoi hoi vandaag weer heerlijk 13 km hardgelopen volgens de door Frans (onze trainert) uitgezette route op afstandmeten .nl. Tot 3km passage iedereen bij elkaar houden om daarna op eigen tempo door te gaan. Vanuit Ilion (ons basiskamp) was het via de Zeghwaertseweg naar de Noord Aa om deze te ronden en via winkelcentrun de Leyens en LL ziekenhuis naar het kangaroepad door naar basiskamp ;-)
    Ja Ronald & Usha hier moet/mag ik het mee doen in het vlakke Nederland.
    Geniet van alle ontberingen maar ook van al het mooie om je heen, want voor je het weet loop je weer hier in het vlakke Nederland.
    Ik ga de bandjes van de racefiets maar alvast op druk zetten Ronald.
    Fijne dagen verder en sportieve groet,
    Rob

• 06 April 2013 - 21:14

Ronald & Marja:

Nou Ron, je verslaat Rob de volgende 'Frans-training' met 2 vingers in je neus, zoveel zuurstof heb je in je aderen ;-) En die Rotterdamse gaat je helemaal lukken
    Kanjers, wat genieten jullie van ontberingen en magnifieke situaties! Hou ze vast: it's a joy for ever. Wij genieten met jullie mee en kunnen je op de bovenste kaartrand (nog net) volgen. Morgen D-day. Geniet met volle teugen en voor later: groetjes aan Phokara (in Tibetaans vluchtelingenkamp hebben ze prachtige tapijten, alleen vliegen ze niet). Namasté, R&M

• 06 April 2013 - 23:31

Armand Hessels:

Ik houd het kort: alleen al door het lezen van jullie verhaal zitten mijn vingers vast van de kou, ik plas intussen ijsblokjes en ook de inhoud van mijn ingewanden zijn totaal bevroren. Het is erg afzien zo en ik duik dus maar liever fff wat langer de zee in (ook al is die nou ook behoorlijk koud -28graden- waardoor ook dat afzien is...).
    Sterkte + veel plezier,
    Armand

• 08 April 2013 - 12:02

Joan Van Eerdewijk:

Usha&Ronald,
    Ik geniet nog van jullie reisverslagen. Geweldig, maar ik zal zo'n reis nooit en never doen.
    Petje af voor jullie.
    T. Joan