Dag 12-eind - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van RonaldUsha - WaarBenJij.nu Dag 12-eind - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van RonaldUsha - WaarBenJij.nu

Dag 12-eind

Door: Usha en Ronald

Blijf op de hoogte en volg RonaldUsha

09 April 2013 | Nepal, Kathmandu

Dag 12(=13), 7 april, Pokhara

Vandaag hebben we 'n hele dag in Pokhara te besteden, omdat we 'n dag eerder zijn gearriveerd.
We besluiten om de bergen eens van bovenaf te bekijken en gaan paragliden.

Na 'n stoffige jeeptocht komen we aan op een mooie berghelling.
Daar worden de valschermen (matrasvormige parachutes) uitgevouwen.

De bedoeling van paragliden is, dat je hard de helling afrent en dan, voor je in 't ravijn belandt, wordt meegenomen door de wind. Het is helaas erg heiig, maar desniettemin erg leuk (leuker dan deltavliegen of parachutespringen moet ik zeggen). Om ons heen vliegen kleine haviken (Ronald ziet zelfs 'n adelaar) en door de sterke wind en veel zon, stijgen we al gauw naar zo'n 2.000 mt. Boven 't meer mag ik zelf even sturen en draaien.

's Middags laten we ons in de watten leggen bij een kapper: Ronald laat zich scheren en masseren, ik krijg 'n gezichtsbehandeling en massage.
Dat hebben we wel verdiend :-)

Dag 13(=14), 8 april, Pokhara-Kathmandu

Na de niet-wandeldag van 7-4 mogen we nu de hele dag in de bus zitten.
De rit van Pokhara naar Kathmandu duurt zo'n 6 a 7 uur. Gelukkig is de weg geasfalteerd en is de bus modern (= met vering).
De dag sluiten we af met 'n afscheidsdiner.

Vandaag 9 april hebben we lekker 'n bij-het-zwembad-hangdag.
We slapen lekker uit en nemen 'n uitgebreid ontbijt. Heel vreemd om te ontbijten bij daglicht en zonder haast.
We sluiten deze reis af zoals we 'm begonnen: met 'n cocktail, maar dit keer noemen we 'm de overwinnaarscocktail.

Woensdag 10 april vliegen we weer naar huis. Ook dan weer via India, dus we kunnen wederom uitkijken naar een reistijd van zeker 20 uur...

Dit was waarschijnlijk 't láátste verslag. We zijn blij dat jullie onze verhalen hebben gelezen èn natuurlijk met jullie reacties. Die waren erg leuk om te lezen.

Een nabeschouwing met foto's volgt nog.

• 09 April 2013 - 16:24

Christine:

Superleuke verslagen om te lezen en mooie foto's. Korte reis na zo'n lange voorbereiding maar die was ook wel nodi zo te lezen! goeie reis terug naar huis :-)

• 09 April 2013 - 17:17

Inge:

Met recht zijn jullie overwinnaars! Een onvergetelijke ervaring, lijkt me...
    Alvast een goede reis terug naar SLC!

• 10 April 2013 - 10:44

Joan Van Eerdewijk:

Usha&Ronald,
    Ik wens jullie een goede reis terug. Jullie hebben zoveel gedaan en gezien,dat het lichaam nu wel
    een beetje rust verdiend.
    Vol verwachting kloppen de hartjes thuis op jullie komst.
    Liefs
    T.Joani

• 10 April 2013 - 11:11

Soraya@Rob:

Hey Usha@Ronald,
    Hartstikke bedankt voor jullie geweldige reisverslagen!!!!
    Hartstikke bedankt dat we via jullie mochten meegenieten van deze enerverende reis. Top!!!
    Goede reis naar huis en die 20uur komen jullie ook wel door. :-)))
    Wel Thuis.
    Soraya@Rob

Ps. 1053 personen hebben jullie dagboek bekeken inmiddels.

• 10 April 2013 - 17:06

Armand Hessels:

Zo, uiteindelijk nog best snel aan het eind van het verhaal gekomen.
    Gelukkig zonder bevroren/afgevroren tenen of vingers of andere enge zaken (voor zover wij weten, tenminste). En...tussendoor (of uiteindelijk) zelfs ook nog lekker ontspannen met als toetje fff paragliden.
    Nu nog lekker nagenieten!
    Hartelijke groet,
    Armand

• 11 April 2013 - 13:50

Eric De Groot:

Gefeliciteerd met jullie mega prestatie!
    Hartstikke goed gedaan. Geniet er met volle teugen van.

Goede terugreis en welcome back alvast.

Vriendelijke groet,
    Eric

• 11 April 2013 - 16:10

Hennie Verhoeven:

Wat een mooie reis. Leuk om jullie avonturen vanuit grijs, grauw Nederland te kunnen volgen! Welkom terug (vast veel te snel gegaan voor jullie).

M.vr.gr.
    Hennie