Dag 5, 31-3, 3500 meter Manang. - Reisverslag uit Nepal, Nepal van RonaldUsha - WaarBenJij.nu Dag 5, 31-3, 3500 meter Manang. - Reisverslag uit Nepal, Nepal van RonaldUsha - WaarBenJij.nu

Dag 5, 31-3, 3500 meter Manang.

Door: Usha en Ronald

Blijf op de hoogte en volg RonaldUsha

31 Maart 2013 | Nepal, Nepal

Vandaag zitten we op dag 5 (1 rit+4 wandel) van 14 en ik ben er nog. De mensen die opgeven, doen dat meestal op dag 4 of 5...

Eergisteren zijn we de 3000 mtr grens gepasseerd en dus begonnen met de Diamox tegen hoogteziekte. Daar móeten we minimaal 3 ltr water bij drinken, dus er wordt ook flink geplast. Verder moeten we van de gids sinds gisteren elke dag knoflooksoep eten, een Nepalees middel tegen hoogteziekte. De enige klachten die we tot nu toe hebben gehad, is misselijk bij het zien van eten (Usha) en tintelingen in vingers (Ronald).

Wandelen gaat nu een stuk beter en de omgeving is erg mooi, dus de spijtmomenten worden minder (Usha).
Gisteren was een bizarre dag: het had 's nachts gesneeuwd en we vertrokken bij 2 graden, om 's middags uit te komen op 27 graden.

Vandaag is een acclimatiseringsdag, dus we maken 'n wandeling naar 4000 mtr om te kijken hoe dat voelt. Na 'n uurtje staan we tot aan onze knieën in de sneeuw, maar uiteindelijk hebben we een mooi uitzicht op de Thorung La pas, de hoogste officieel geregistreerde pas ter wereld (5416 mtr) en uiteindelijk ons doel.

Na de lunch gaat Ronald nog alleen met onze drager naar een Boeddhistisch klooster, ook op zo'n 4.000 mtr hoogte.
Hoe zeer hij ook zijn best doet, de drager loopt hij er niet uit. In het kleine klooster krijgt hij nog wel de zegen voor een goede oversteek over de pas.

• 31 Maart 2013 - 15:30

Henk Van De Laar:

Heftig waar jullie mee bezig zijn!
    RESPECT!!

Gr, Henk

• 31 Maart 2013 - 17:12

Roosje:

He nichie en neef, wat een geklimatiseerd zeg. Ik word er moe van bij het lezen. Maar dit wordt zeker een geweldige reis met veel avontuur.pas goed op jullie zelf. Liefs Roosje

• 31 Maart 2013 - 17:40

Eric:

Ondanks de ontberingen klinkt het toch vooral als genieten van een unieke omgeving en dat laatste onthoudt je meestal en het eerste ben je weer snel vergeten. Nog heel veel plezier en genieten dus!!!
    Groet Eric

• 31 Maart 2013 - 19:27

Joan Van Eerdewijk:

Usha&Ronald,
    Vrolijk Pasen, ik denk dat juliie er niks van gemerkt hebben.
    Wat een belevenis, ik heb het een paar keer jullie verslagen gelezen en denk dit doen ze toch
    nooit meer.Jullie kunnen trots zijn na zo'n reis.
    Take care
    T. Joan

• 31 Maart 2013 - 20:23

Aimee:

Grote bewondering voor jullie. Ik weet zeker dat jullie het halen. Laat je volhardende geest je begeleiden zodat je lichaam het volhoudt. Laat de prachtige uitzichten die wij, die nooit gegaan zijn nooit zullen zien, je verleiden om later nog jaren van t ekunnen genieten. Het ga jullie goed, Usha & Ronald,...respect voor deze mooie uitdaging!

• 01 April 2013 - 12:27

Joop En Henny:

Zo, jongen en meisje. Jullie verhaal klinkt goed.
    Na vier dagen opgeven is er niet bij natuurlijk!
    Van Pasen hebben jullie waarschijnlijk niets gemerkt.
    We zijn benieuwd naar jullie verdere avonturen.
    Groetjes van Pa en Ma Zaat.

• 01 April 2013 - 20:00

Josseline:

Heej Usha en Ronald
    Vol bewondering weer jullie avontuur gelezen.. Geweldig hoe jullie dit volhouden.
    Het is een geweldig avontuur wat jullie beleven en ik weet zeker dat jullie ke eindbestemming gaan halen..
    Heel veel suc6 enne......kan het niet vaak genoeg zeggen maar ben super trots op jullie.
    dikke kuss josseline

• 02 April 2013 - 20:10

Pa En Ma Doerga:

Lieve schatteboutjes
    Wat zijn we trots op jullie, dit doen we jullie niet na.
    We zijnerg blij dat het jullie goed gaat.
    Bijf volhouden en geef de moed niet op
    Lieve groetjes van Pa en Ma Doerga
    Peace Profound

• 03 April 2013 - 00:25

Armand Hessels:

Heb net een mooie film gezien op National Geography over 'uitslovers' die door de bergen van Nepal trekken. Zo vanuit je bed, met een drankje en een hapje naast je en een lekkere temperatuur in de kamer, was het best mooi: indrukwekkende berglandschappen en valleien en natuurlijk een aparte cultuur. Toch mooi dat er TV bestaat met leuke programma's... Natuurlijk spreekt dan zo'n persoonlijk reisverslag als die van jullie dan veel meer aan. Maar ik heb het dan toch veel liever van 'horen zeggen' dan om het persoonlijk mee te maken. We gaan dus lekker door zo! Veel plezier en succes!
    Groet
    Armand

• 03 April 2013 - 12:49

Asha:

Hallo zus en man
    Blijft toch raar hoor ;D

Heb jullie SMS ontvangen: JULLIE HEBBEN DE THORONG LA PAS GEHAALD!

Super trots zijn we!
    Groetjes en tot gauw,
    Asha, Justin en Denise

• 03 April 2013 - 13:32

Miranda:

Nou Ronald je moet wel nog flink opnieuw gaan trainen voor de marathon

• 03 April 2013 - 21:18

Patricia En Marcel:

Leuk om te lezen zeg. En wat knap dit allemaal!! Ik begrijp dat het soms toch wat tegenvalt, maar wat een ervaring is dit. Dat neem je voor de rest van je leven in je rugzak mee. Sterkte verder en geniet ervan. Doe voorzichtig. Kus uit Bleiswijk.

• 03 April 2013 - 22:28

Harm:

Hey die harder's,

Eindelijk tijd gemaakt om jullie belevenissen te lezen en te bekijken.
    Ik vind het STOER!
    Tof wat jullie doen en meemaken. Lekker extreem, verfrissend en uitdagend.
    Geniet ervan!

Liefs,

Harm

• 04 April 2013 - 15:37

Dagny:

Leuk om te horen hoe het gaat Ronald. Ik heb er vertrouwen in dat als jullie de top bereikt hebben nog een vreugde dansje wordt gedaan. Hier gaat alles zijn gangetje.. Het weer alleen is dramatisch..
    Groetjes aan Usha en ga door he...

Groets Dagny

• 05 April 2013 - 08:40

Gerrit:

Zo langzamerhand zullen jullie het eindpunt/keerpunt wel bereiken. Het lijkt er op dat jullie nu in ieder geval de verbinding met de internetwereld achter jullie hebben gelaten.
    Geniet van jullie gezondheid en middelen om zo'n reis te ondernemen. Geweldig!
    Succes en hartelijk gegroet.
    Mochten jullie financiële problemen ondervinden voorde terugreis of later: bij Interbank zullen jullie altijd wel een voordelig kredietje kunnen krijgen. Bel: +31203128595. ;-)

• 05 April 2013 - 22:37

Marianne & Bo:

Lieverds, echt super gaaf!!!!!! De rest is al geschreven.... Enne... U.. ik heb de fietssleutels terug! Thanks!! Dikke knuffels en we zijn zo benieuwd naar de volgende verslaglegging!!!

• 06 April 2013 - 15:17

Ivar:

Ben trots op mijn zusje....knap hoor