"Op dag 1 ga je stuk ... op dag 2 ga je dood" 27-3 - Reisverslag uit Nepal, Nepal van RonaldUsha - WaarBenJij.nu "Op dag 1 ga je stuk ... op dag 2 ga je dood" 27-3 - Reisverslag uit Nepal, Nepal van RonaldUsha - WaarBenJij.nu

"Op dag 1 ga je stuk ... op dag 2 ga je dood" 27-3

Door: Usha en Ronald

Blijf op de hoogte en volg RonaldUsha

31 Maart 2013 | Nepal, Nepal

Impressie Usha:
Na de stevige autorit van gisteren begint vandaag de éérste wandeldag: 7-8 uur lopen en 800 meter stijgen. Dat laatste is van begin- tot eindpunt, daar tussen klim en stijg je dus ook nog eens constant.

De wandeling is geweldig mooi en Nepal heeft een indrukwekkende natuur. Voor mij was de wandeling ongelooflijk zwaar. Zo zwaar zelfs, dat ik zo nu en dan fantaseerde over naar beneden vallen of hard struikelen...alles om het te laten stoppen ;-) Uiteindelijk toch maar de tandjes op elkaar gedaan en de wandeling afgemaakt. Nu maar kijken hoe ik morgen opsta....Voor Ronald als marathonloper is t n eitje.

Impressie Ronald
De eerste dag van de trek ontbijten we natuurlijk eerst en vertrekken vervolgens om 7:30 uur. De porter draagt de meeste spullen van ons beiden, wat neerkomt op bijna 22 kg. We hadden er nog wat spulletjes bij gedaan omdat hij had geklaagd dat het zo weinig was (echt waar).

Onze eigen dagrugzakken wegen denk ik zo'n zeven kg, en dat is goed te doen.

Het parcours vandaag is behoorlijk pittig.In de ochtend zijn er een heleboel trappen te beklimmen en Usha moet er duidelijk aan wennen.

Vertwijfeld vraagt ze zich hardop af wat ze eigenlijk allemaal heeft gedaan in die veertien maanden aan voorbereiding? Maar omdat ze nu eenmaal bovenop de berg wil komen, zet ze toch moedig door.

Halverwege de dag, na vier en een half uur wandelen, wat dus eigenlijk meer op klimmen leek, is er gelukkig de lunch. Hierna is het volgens onze zeer sympathieke gids nog maar twee en een half uur lopen naar het volgende theehuis. Ik loop vanmiddag als een zonnetje en met Usha gaat het gelukkig ook wat beter. Om half vier komen we aan en na een lekkere warme douche voelen we ons weer een stuk beter. Vanavond lekker vroeg naar bed en morgen weer vroeg op richting de 2.700 meter hoogte...

• 01 April 2013 - 11:04

R&S:

Hoi Usha en Ronald, Stiekem toch een beetje jaloers op jullie " ontberingen". Dit omdat het mij (rob) toch wel een hele mooie ervaring lijkt om mee te maken. Nu doen we dus soort van meebeleven door de enerverende reisverslagen van jullie belevenissen. Ga zo door. We gaan snel naar het volgende verslag. Doei doei

• 03 April 2013 - 00:13

Armand Hessels:

2700 m? Dan moeten jullie nog aardig doorzetten voor je bij het eindpunt bent van 8665 m. Neem aan dat dat het eindpunt is? In ieder geval veel sterkte toegewenst!
    Groet,
    Armand

• 05 April 2013 - 22:27

Marianne & Bo:

Lieverds, wow... wat een avontuur!! ... we lopen een beetje achter.. ik ga gelijk de andere berichtjes lezen ;-)