Roadtrip 1 Kathmandu - Syange - Reisverslag uit Nepal, Nepal van RonaldUsha - WaarBenJij.nu Roadtrip 1 Kathmandu - Syange - Reisverslag uit Nepal, Nepal van RonaldUsha - WaarBenJij.nu

Roadtrip 1 Kathmandu - Syange

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg RonaldUsha

28 Maart 2013 | Nepal, Nepal

Het begin van de trek.

Onze reis begint met een autorit van Kathmandu naar Syange.
De rit zal zo'n acht uur duren, dus we gaan er om 8:00 uur maar eens goed voor zitten. Allereerst moeten we door de ochtenspits heen om de stad uit te komen. Het is wederom een chaos met ontzettend veel auto's en nog veel meer motoren. Het lijkt erop dat de meeste bestuurders geen rijbewijs hebben of in elk geval alles vergeten zijn wat ze hebben geleerd. Inhalen bijvoorbeeld doe je gewoon als je daar zin in hebt en toeteren kunnen ze allemaal als de beste.

Ongeschonden komen we de stad uit en wordt het wat rustiger op de weg. De weg zelf is redelijk goed en we rijden op onze top zelfs 65 km per uur. Na een korte theepauze en weer twee uur verder rijden, komen we in een stadje waar we stoppen voor de lunch. Na de lunch hoeven we nog maar zo'n 25 km, alleen blijkt dat het asfalt hier is opgehouden. Wij Nederlanders zouden de rest van de weg als onbegaanbaar bestempelen, maar met een Toyota Landcruiser kun je gelukkkig ver komen. Het kost ons namelijk ruim twee en een half uur om de gaten in de weg te ontwijken, om over de weg stromende beekjes te ontwijken, en niet te vergeten, om tegenliggers op deze smalle weg te passeren.

Verder komen we nog een groepje tegen die het erg druk hebben met het slachten van een geit. De afgehakte kop ligt tegen het hek naar ons te kijken en de huid hebben ze er al bijna afgevild.

Maar tegen 16:00 uur bereiken we inderdaad het beloofde theehuisje waar we zullen eten en slapen.

Wat ik nog vergeten ben om te vertellen, is dat het vandaag een Hindoestaanse feestdag is, namelijk Holy Parba! De feestvreugde onder de Nepalesen is erg groot en bestaat o.a. uit het elkaar natgooien met water, liefst vermengd met felle kleuren verf. De mensen langs en op de weg zien er dan ook veelal gekleurd uit en zijn in opperbeste stemming.
Wij worden onderweg ook regelmatig met water- of verfbommen bestookt, maar gelukkig is de enige voltreffer er eentje zonder verf en komen wij er met een plens water goed vanaf.

Het theehuisje valt reuze mee. Ik zou er geen sterren aan durven geven, maar er is warm water en het eten is prima.
In onze kamer passen precies twee bedden, dus we kunnen er in elk geval slapen. De kamer ligt pal langs een woest stromende rivier, die wordt voorzien door water uit de bergen. Dit is smeltwater dat via een waterval naast het theehuisje de rivier in stroomt. Met het constante geluid van dat water zal het straks lekker slapen worden.

Morgenochtend begint het echte wandelwerk en zullen wij ongetwijfeld meer gaan meemaken van de prachtige natuur om ons heen.

• 28 Maart 2013 - 13:06

Joop En Henny:

Nou wowrdt het pas echt leuk.
    We zijn benieuwd naar jullie verdere belevenissen.
    Groetjes van henny en joop.

• 28 Maart 2013 - 13:22

Lucienne:

Klinkt nu al spannend!! En het echte werk moet nog beginnen ;-)
    Veel succes.
    Groetjes Rishi, Lucienne en de kids

• 28 Maart 2013 - 21:14

Jerry:

Het begin van jullie verslag ziet er al zeer inspirerend uit.
    Veel plezier en succes,
    Groeten, Jerryt

• 29 Maart 2013 - 13:34

Bo & Marianne:

Lieverds,

Zo te lezen hebben jullie goed kunnen uitrusten. De wandeltocht is vast prachtig! jullie hebben er hard voor getraind!! Zet 'em op hè... En we zijn benieuwd naar de ervaringen. Veel liefs en succes!!

• 29 Maart 2013 - 14:56

Eric:

Klinkt allemaal nog als een mooie zonvakantie Beetje rondrijden en lekker eten. Morgen begint de echte pret. Ik ben benieuwd.
    Groet Eric

• 29 Maart 2013 - 19:06

Rene En Saida:

Het avontuur is duidelijk begonnen! Ben benieuwd Naar de rest! Succes en geniet ze! X

• 29 Maart 2013 - 20:14

Ron & Marja:

Herkenbaar en super om jullie ervaringen te lezen. Herinneringen komen weer terug (waren eigenlijk nog niet weg). Wees gerust: het wordt nog leuker! Geniet er van. Namasté.