De Reis - Reisverslag uit Nepal, Nepal van RonaldUsha - WaarBenJij.nu De Reis - Reisverslag uit Nepal, Nepal van RonaldUsha - WaarBenJij.nu

De Reis

Door: Usha en Ronald

Blijf op de hoogte en volg RonaldUsha

25 Maart 2013 | Nepal, Nepal

Na lang wachten en 'n wel hele grondige fouillering, zitten we eindelijk in het vliegtuig. Heb geen idee wat ze verwachtten te vinden in m'n broek of bh anders dan wat ik weet dat r zit....en natuurlijk de schoenen uit en nogmaals door de scanner. Ronald komt r goed vanaf met alleen n torsoinspectie :-) èn hij mag z'n schoenen aanhouden. De vlucht zelf is supergoed geregeld door de KLM. Twee lekkere warme maaltijden waarvan de laatste met roti :-) en voor iedere maaltijd een lekker warm doekje om je op te frissen. Vlak vóór de landing komen de flessen insectenspray (!?) te voorschijn. Blijkbaar willen de Indiase autoriteiten géén Nederlandse insecten op Indiaas grondgebied.

Over de Indiase douane kunnen we 'n heel hoofdstuk schrijven, maar laten we 't erop houden dat ze dè manier hebben gevonden tegen werkloosheid: gewoon 5 mensen aan 't werk zetten voor 2 boardingtickets.

Na n tijdje kastje-muurtje te hebben gespeeld mogen we ze in ontvangst nemen en 'n plaats zoeken om de 12 uur overstaptijd te overbruggen. BTW Supinder en Arash: Delhi Airport is hartstikke mooi en bijzonder schoon.

Twaalf uur doorbrengen op een luchthaven valt overigens nog niet mee. Eerst maar wat rondlopen en dan een slaapplekje zoeken. We vinden gelukkig een slaapbank en doen een poging om te slapen. Met alle herrie om ons heen, valt dat nog niet mee.
Na een korte nacht hoeven we nu nog maar zes uur te wachten...

De volgende vlucht vertrekt gelukkig op tijd. Voor goeie service en lekkere maaltijd zit je ook bij Jetairways aan t goeie adres.

Op het vliegveld van Kathmandu wordt volgens t Indiase principe gewerkt, maar nadat 5 man akkoord zijn, mogen we Nepal in.

• 25 Maart 2013 - 14:33

Asha:

Het eten valt in elk geval nog niet tegen ;)
    Geniet nog even van alle comfort en de warmte.

• 25 Maart 2013 - 14:50

Marianne & Bo:

Om Shanti lieverds,

Geniet er maar lekker van!! Enne... heel veel succes.

We kijken uit naar de volgende verhalen en foto's!!

Liefs, Marianne & Bo

• 25 Maart 2013 - 15:49

Bo & Marianne:

....met 6 uur slaap heb je toch nog meer geslapen dan ik........ik heb het vrijdag met 4,5 uur slaap moeten doen tijdens mijn weekendje weg met vriendinnen. We zaten in ......Uitgeest. Des te meer tijd hebben we gehad om het gezellig te hebben! ....Bo bleef thuis om "leuk " te studeren.

Veel plezier gewenst voor beiden!

Liefs Bo en Marianne

• 25 Maart 2013 - 20:13

Roosje:

LIEVE USHA EN RONALD, WAT EEN AVONDTUUR ZEG. MAAR DIT IS WEL EEN REIS VAN JE LEVEN. GEWELDIG HOOR GENIET ERVAN EN VOORAL VEEL FOTO'S MAKEN. PAS GOED OP JULLIE ZELF EN HEELHUIDS TETUG. LIEFS ROOSJE

• 25 Maart 2013 - 20:49

Joan Van Eerdewijk:

Hi, Usha en Ronald,
    Wat leuk om zo'n mooi verslag van jullie te krijgen. En de mooie foto's ik heb ze al een paar
    keer bekeken. Het is wel een hele ervaring zo'n reis en natuurlijk hoe jullie zo alles beleven.
    Een reis om nooit te vergeten dus geniet ervan maar pas goed op voor elkaar.
    Veel plezier verder
    Liefs
    T. Joan

• 25 Maart 2013 - 21:09

Christine:

Die fouillering lijkt me wel wat .... als het tenminste gedaan wordt door een paar leukerdjes ha ha. Ik zou me maar speciaal voelen en misschien rook Ronald gewoon niet zo lekker :-) Je moet er wat voor over hebben om zover te gaan. Nog ff rustig aan voor dat jullie aan de bak moeten. Maak er wat moois van, Gr uit sweetlakecity

• 26 Maart 2013 - 09:10

Peter Kalk:

Hierbij een hartelijke groet van je collega's bij CA-CF! Erg leuk om jullie te volgen via deze site.
    Heel veel succes, plezier en vele mooie momenten gewenst samen!

• 26 Maart 2013 - 11:03

Josseline:

Heej usha en ronald.wat super om jullie zo te volgen.. Geniet er van!!
    dikke kus follow youXx

• 27 Maart 2013 - 17:35

Joop En Henny:

Jongelui, leuk zo'n contact.
    Al heel wat meegemaakt vóór de wandeling!
    En nu er tegenaan. Sterkte en succes.
    O ja, pas opmekaar hé !
    Pa en ma.

• 27 Maart 2013 - 18:21

Miranda:

Hey daar,

De reis op zich is al een hele ervaring apart hoor ik al! Zo te horen komen jullie al doodmoe aan en moet t echte avontuur nog beginnen! Gelukkig zijn jullie heel goed getraind en hoeven jullie je daar in ieder geval niet druk om te maken

• 30 Maart 2013 - 10:45

Gis En Louis:

Hallo Usha en Ronald
    Mooie reis
    Geniet er van en blijf goed.
    Gr Gis en louis