Wat neem je mee op vakantie? - Reisverslag uit Nederland, Nederland van RonaldUsha - WaarBenJij.nu Wat neem je mee op vakantie? - Reisverslag uit Nederland, Nederland van RonaldUsha - WaarBenJij.nu

Wat neem je mee op vakantie?

Door: Usha

Blijf op de hoogte en volg RonaldUsha

21 Maart 2013 | Nederland, Nederland

Voor iemand die tot nu toe aan koffervakanties deed, was die vraag makkelijk te beantwoorden.

Je gooit alles, wat je leuk lijkt, in de koffer en aan het eind van de vakantie gaat de helft ongedragen en ongebruikt terug naar huis.

Vorig jaar naar Schotland voor de eerste rugzakvakantie met tent en slaapzak werd het al wat lastiger.
Schotland in de zomer? …dan is het wat droger en warmer toch?
En hoeveel neem je mee als je zelf de rugzak moet dragen?...niet teveel toch?

Helaas was Schotland èn koud èn nat èn vergeven van midges (minibijtbeestjes die verrassend veel jeuk veroorzaken) èn waren er geen kabbelende beekjes zoals op de plaatjes in de boekjes maar woest kolkende rivieren.

En als dan, in je dorst naar zo-min-mogelijk bepakking, een extra droge broek en een paar sandalen sneuvelden en insectenspray ook al zo overbodig leek, dan heeft dat nare gevolgen.
Met onderkoeling en de rest van de vakantie als een kat lopen schurken aan palen en muren om van de jeuk op anatomisch onbereikbare plekken af te komen als trieste hoogtepuntjes.

Nepal moest dus slimmer aangepakt gaan worden:-)

In tegenstelling tot Schotland is er straks een Sherpa, die we mogen belasten met 15 kg per person, dus 30kg in total. (In Schotland had ik overigens 13 kg op m’n rug.)
Wat doe je met zoveel luxe? Belasten we de arme man met de maximale 30 kg of maken we het hem en natuurlijk ons geweten makkelijker en nemen we zo min als mogelijk mee?

Na het vergelijken van vele paklijsten en het lezen van nog veel meer blogs (reizigerservaringen zijn immers altijd handig) kiezen we voor het laatste.
En dàt betekent dus veel handwasjes, want met drie onderbroeken en drie paar sokken twee weken doorkomen is op z’n zachts gezegd een uitdaging…

Het belangrijke is echter de gezondheid. Dus naast de prikken nemen we op advies het volgende mee:
antibiotica voor de darmen, antibiotica voor de luchtwegen, pillen tegen hoogteziekte, diareeremmers, pijnstillers, vitaminen, ehbo-set, insectenspray, desintecterende doekjes en gel, jodiumtabletten en chloordruppels om ons drinkwater te "reinigen", ORS.

Voor een comfortabel wcbezoekje nemen we mee:
toiletpapier aan een touwtje, biologisch afbreekbaar toiletpapier en een plastuit (een van de grootste zegens voor een vrouw)

Voor de tussendoortrek: liga, snelle jelles, chocola en muslirepen

Voor de dagen zonder water heel veel doekjes.

Hopelijk hebben we voldoende maar dat bewaar ik voor een volgend verslag :-)

• 21 Maart 2013 - 18:56

Jan:

Alles wat je thuis laat, is mee genomen. Geniet van het wandelen en deel wat mooie kiekjes. Goede reis!

• 21 Maart 2013 - 23:13

Frans Oranje:

Hoi Ronald en Usha,

Heel veel plezier en neem in ieder geval een positieve instelling mee is niet zwaar met sjouwen, maar helpt wel.

Gr Frans

• 22 Maart 2013 - 11:06

Soraya&Rob:

Oeps; wat een wijsheden zijn jullie al toegewenst door Jan en Frans.
    Dus Toi Toi Toi en wees op tijd terug voor concert van Fleetwood Mac.
    Tot latrrrr
    R&S

• 22 Maart 2013 - 11:46

Eric:

Ik heb laatst op IJsland geleerd dat Snickers de hoogste calorieen/gewicht verhouding hebben. Ofwel de meeste energie voor het minste gewicht. Energie ga je vast veel nodig hebben en op gewicht wil je terecht zoveel mogelijk besparen. Ik zou nog eens denken over wat meer sokken, die zijn heel belangrijk, je loopt tenslotte de hele dag.

• 22 Maart 2013 - 16:55

Ronald & Marja:

NAMASTÉ: Geniet van de trip en vergeet niet: je totaalgewicht neemt af ;-)
    Geniet van ALLE momenten, ook als je denkt: wat doe ik hier. En weet, met veel transpiratie krijg je nog veeeel meer inspiratie, op elk gebied. Volgend jaar de Dhaulagiri Ronde?
    NAMASTÉ, Ron&Marja

• 22 Maart 2013 - 21:53

Usha:

Dank allemaal voor de tips en goeie wensen.